Így kapnak lehetőséget amatőr tervezők Londonban

A MADE.COM Anglia egyik legnépszerűbb bútor és lakberendezési bolthálózata, számos üzleti és dizájn díj nyertese, és az egyik legdinamikusabban növekvő angol cég.

Mi a sikerük titka?

Sikerüket nem óriási múltjuknak és hatalmas választékuknak, vagy éppen egy csilli-villi szuperpuccos üzletnek köszönhetik. A mindössze 7 éves vállalkozás titka az üzleti modellben rejlik.

Szlogenjük – Great design, direct from the makers – egy mondatban foglalja össze a lényeget: egyszerű és gyors megvalósítás a tervektől a gyártásig. Az eredmény igényes, szép, megfizethető és népszerű késztermékek mindössze pár hónap alatt. A minőség és népszerűség egyik garanciája saját platformjuk, a TalentLAB.

Ezen a felületen bárki beadhat dizájn terveket bármilyen lakberendezési termékre. A MADE.COM vezető tervezői kéthavonta kiválasztják a legjobb beadványokat. Ezekből elkészül egy mintadarab, majd profi fotózás után közönségszavazásra kerül sor a TalentLAB honlapján.

Innentől kezdve a nép az úr, kedvenc prototípusaikat előleg befizetésével támogathatják. Az elegendő tömegfinanszírozást begyűjtők gyártásra kerülnek, a tervező pedig minden eladás után megkapja a munkájáért járó jogdíjakat. Ez a fajta crowdsourcing – crowdfunding üzleti modell több modern vállalkozás sikerét hozta meg, és jól mutatja, hogy a közönség közösséggé formálása új, kölcsönösen előnyös dimenziókat nyithat meg minden cég számára. A vállalkozás üde ötletekből válogathat anélkül, hogy drága tervezőkre költsön.

Árnyékóra, eredetileg itt található további infromációkkal.

Enteriőrben is érdemes bemutatni a terméket, segít a közösségnek elképzelni a méreteket.

A megfizethető design

Tehetséges, kreatív kezdőknek pedig egy egészen fantasztikus lehetőség nyílik ötleteik megosztására, megvalósítására. Gyártásra csak az kerül, amire van kereslet, tehát nincs fölösleges pénzkidobás. Ez a fajta modell az árakat is befolyásolja – a termékek megfizethetőek és remek minőséget képviselnek.

Tálalókocsi, itt található leírással és a részletekkel a tervezőről is.

 

A modell persze csak akkor működik, ha a tervező közösség tud a lehetőségről, és ha a friss kreatív tehetségek megfelelő bíztatást, képességfejlesztést és kapcsolati tőkét kapnak ahhoz hogy a füzetlap firkák árnyékából előbbre merjenek lépni.

Itt jön képbe az a workshop sorozat, amit a MADE.COM és a TalentLAB nemrég indított két szuper tehetséges fiatal lakberendezővel, Athinával és Amyvel. A hölgyek a Topology studio alapítói, blogjuk pedig megkapta a 2017-es év legjobb lakberendezési blog díját.

Erről a workshopról a következő bejegyzésünkben számolunk be!

Írta: Szekeres Judit

További kedvencek, az oldal átböngészése után

Ez is érdekelhet